A kulcsszavas domén babonája

Bejegyezte: Horváth Gyula 2011. június 1.


Valószínűleg a márkákat akarta a Google erősíteni akkor, amikor a weblapok rangsorolásába tényezőként belevette a doménnevet is. Hiszen logikus, a márka nevét viselő domén a márka tulajdonosáé. Ám túllőtt a célon és elindított egy máig tartó szörnyűséget, a kulcsszavas domének áradatát. Persze a kulcsszavas domének már rég nem a márkákról szólnak, hanem bármiről, amire az egyszeri seós jó helyezést akar elérni. És persze, ahogy elfogynak az egyszerű kulcsszavak, leleményesen újabbakat találnak ki. Már ott tartunk, mint a Játék a betűkkel vetélkedő paródiájában:

Egri János: Milyen szót rakott ki?
Versenyző: "lopokrócaiknaktok"
Egri János: Érdekes. Tudna egy mondatot mondani vele?
Versenyző: Hát, az ő lopokrócaiknaktok.

Mi akkor az igazság? Kell a kulcsszavas domén a jó helyezéshez vagy nem? Kelleni biztos nem kell, de az első pár hónapban segíthet. Ne feledjük, a kétszáz körüli rangsorolási tényezőből egyetlen sem lehet olyan fontos, amit nem lehet a többivel ellensúlyozni. Valamint a Google pár hónapja jelentette be, csökkenti a doménnév súlyát. Azonkívül a sok kulcsszavas domént használó oldal között nem lehet a versenyt a kulcsszóval megnyerni, mert a többinek is az van.

PRO
  • kicsit segít az oldal indulásakor
  • a doménnévvel az oldalra mutató linkek mindenképp kulcsszavasak lesznek

KONTRA
  • nem különböztet meg a hasonló oldalak között
  • nem lehet rá márkát építeni
  • sokszor erőltetett
  • nevetséges, amikor a kulcsszó ellenére nem túl jó helyen van az oldal

Megjegyzések (8)

  1. Névtelen szerint:
  2. Az nem jó megoldás, ha van 1 brand domain név és az át van irányítva a kulcsszavasra?

    PL: Valaki kézkrémet árul és "Eleix Kft" a neve.

    Akkor lefoglalja a kézkrém.hu domain-t. Ezt jól belinkeli, azonban lefoglal egy elix.hu domain-t is. És offline ezt használja, az oldalon is mindenütt ezt reklámozza, hogy elix.hu viszont ha valaki beírja a barand -es domain-t, akkor 301 el átirányítódik a kézkrém.hu ra.

    Így a kecske is jól lakik és a káposzta is megmarad.

    Vagy lesz egy kis hasmenése a kecskének?

    Én azt vettem észre, hogy nem csak az elején ér többet a kulcsszavas domain név, hanem a végé is jó az.

     
  3. pulykakakas szerint:
  4. Ez egy lehetséges megoldás. Bár kissé (kissé nagyon) furcsa, hogy a cégnek a cég nevére így nem lesz weboldala, mert arra is a kézkrém.hu jön be. A másik probléma, hogy, ha a kézkrém mellett, mondjuk lábkrémet is árul a cég, akkor a lábkrém.hu-ra ez a megoldás már nem megy. Ha még több termék van, akkor azokra sem.

    A kulcsszavak aztán változhatnak is. A példában valamelyik nagy kozmetikai cég egy nagy kampánnyal bevezeti a "kézbalzsam" kifejezést, innen kezdve rossz a domén, és rossz a kulcsszó amire eddig linkeltünk, mert az emberek kézbalzsamot fognak keresni, nem kézkrémet. Persze ez a cégneves doménnal is gond, de ott egy új linképítéssel könnyebben javíthatunk a dolgon.

     
  5. pulykakakas szerint:
  6. Még két dolog:

    A kézkrém.hu még nem is annyira gond, a többi cég esetén, amik kézkrémet forgalmaznak ott jönnek majd a "kézkrémeiteknek.hu" megoldások.

    Igazad van, a kulcsszavas domén mindig számít valamit. Csak egy már felépített és rendesen linkelt oldal esetében ez az előny már nem túl nagy. Amíg még kevés link mutat az oldalra nagyobb a súlya, hogy mi a domén, amikor már sok, akkor a linkszövegek bőven meghatározzák az oldal kulcsszavait és témáját a Google részére.

     
  7. Névtelen szerint:
  8. Igazad van,egyet is értek veled! (én írtam a kézkrémes változatot)

    Viszont írok egy másik tapasztalatot is:

    Dolgoztam egy cégnél. Volt egy "brand" féle központi weboldala. Nem volt rossz, csak kevés volt a látogató, pedig tartalma is volt és keresőoptimalizálás is folyt. Ezután a főbb termékekre bevezettünk több weboldalt is. Ezek igazán megdobták az érdeklődők számát és célzottan több érdeklődő talált meg bennünket.

    Elmondható, hogy akkor jó megoldás lehet egy brand domain mellé kiegészítő és célzottabb oldalakat is létrehozni.

    Azonban az egyik termék forgalmazása leállt, így a kulcsszavas domain a top 1 en csücsülve kihasználatlanul áll. Max link támogató oldal lett belőle.

    Összegezve: lehet, hogy egy cég akkor tud sikeresebb lenni az online piacon, ha mindkettő megoldást alkalmazza, persze jól átgondolva, melyik a fő terméke.

    Pl: egy faipari cég a brand domain mellé választhat asztal.net oldalt is akár (ez csak egy példa, nem az enyém az asztal.net, már ha van ilyen oldal egyáltalán). Persze egyedi tartalommal.

    Így talán több lesz a látogató.

     
  9. pulykakakas szerint:
  10. A kísérő oldal(ak) a brand oldal mellé, az kétségkívül jó megoldás, ezzel teljesen egyetértek. És jön is majd ilyen poszt, ott elég sok lesz a pro és alig lesz kontra :-)

    Kösz, hogy elmondtad a tapasztalatodat.

     
  11. Névtelen szerint:
  12. Szerintem viszont lehet kulcsszavas domainnel is brandet építeni kihasználva a végződést:
    "kapcsold.be"
    "hir.ma"
    "linkeld.be"
    :)

     
  13. pulykakakas szerint:
  14. Olyannyira, hogy a "linkeld" már az új aloldal linkes módon jelenik meg a találati listán. Az általad felsoroltak viszont a "hír" kivételével nem igazán kulcsszavak, hanem nagyon ügyesen meglátott lehetőségek egy könnyen megjegyezhető és a témához köthető szó doménként való használatára. A "linkeld" és a "kapcsold" szóra vélhetőleg nem volt érdemi keresés a témában.
    A "hir.ma" az más, a tld-vel együtt jól megjegyezhető és márkának is megfelel, a "hír" meg valóban kulcsszó, de ilyet elég nehéz találni. És pici hátrány, hogy a Google a tld-t nem tekinti a márka részének.

     
  15. pulykakakas szerint:
  16. A seo fórumon ebben a topikban az első néhány hozzászólás is jól járja körbe a témát:

    http://seo.forum.hu/seo-forum-f62/brand-domain-vs-kulcsszavas-domain-t13363/

     

Megjegyzés küldése

Népszerűek