Érdemes jó ajánlásokat írni?

Bejegyezte: Horváth Gyula 2012. január 22.


A katalógusok most is, és úgy tűnik még jó ideig, fontos eszközei lesznek egy weblap seózásának. A Google a gyenge, rossz minőségű, azaz csak összelapátolt szemét tartalommal bíró katalógusokat igyekszik szűrni, de a jó tartalommal bírókkal nincs semmi baja. Miért is lenne? Hiszem egy jó ajánlásokat tartalmazó katalógus, ami erősen szerkesztett, netán egy ember saját ajánlásait tartalmazza, pontosan megfelel a weblapok értékeléséről és linkeléséről vallott Google elveknek. Ha hosszú távon életképes linkeket akarunk szerezni érdemes ilyen katalógusokba ajánlanunk az oldalunkat, amihez persze jó szövegű, értékes ajánlásokat kell írnunk.

Minden link esetén fontos a szövegkörnyezet, ahonnan a link érkezik. A katalógusok esetén ez kétféle lehet:

Az egyik ahol az azonos kategóriába tartozó ajánlások egy oldalra kerülnek; itt a szövegkörnyezetet döntően befolyásolja a többi ajánlás. Az ilyen elrendezés célja is az, hogy kevés szöveget írva mégis releváns szövegkörnyezetbe kerüljön az ajánlásunk.

A másik a blogszerű megoldás, amikor az ajánlásunk egy önálló blogbejegyzés lesz. Ebben az esetben a szövegkörnyezetet teljes egészében a saját szövegünk adja.

Azt hiszem világos, hogy a második esetben mindenképp célszerű jó szöveget írni, mert nincs, ami kipótolja a lustaságunkat. Az első esetben viszont a jó ajánlásunk másokat is segít, és minket is segít az ő munkájuk. És persze ronthatja is a mi munkánkat.

Sajnos a tömeges linképítés erősen rontja az ajánlások minőséget, a darabra fizetett linképítő hajlamos előregyártott panelokból összedobálni a szöveget, ami, ha éppenséggel egyedi is lesz, de jó minőségű és releváns aligha. Tele lesz olyan panelekkel, mint:
látogassa meg weboldalunkat
nézze meg széleskörű választékunkat
tájékozódjon sokoldalú szolgáltatásainkról
és ezek különböző variánsaival, aztán az elejére vagy a végére oda lesz biggyesztve a kulcsszó, amiről a dolog szól.

De hogyan lehet jó és változatos ajánlásokat írni, sokszor, ugyanarról?
Hát először is, ha jó szövegeket írunk jó katalógusokba, akkor nem is kell olyan sok. Másodszor ne általánosságokat írjunk az ajánlott oldalról, hanem egy-egy termékről, a szolgáltatás egy eleméről írjunk rövidke ismertetőt vagy kis sztorikat. Nem kell reklámszövegeket írni, érdekes szövegeket kell írni, ami kapcsolódik az oldalunk témájához. Ha csak az egyik termékünk egyik tulajdonságáról írunk pár mondatot, az is relevánsabb lesz, mint a fentebb felsorolt panelszövegek. Mindez könnyebben fog menni, ha aloldalakról írunk és azokat linkeljük. Keressük az aloldalakat is fogadó katalógusokat.

PRO
  • a jó ajánlásokat szívesebben veszik fel a katalógusok
  • a jó ajánlásokat tartalmazó katalógusokat kisebb eséllyel nullázza la a Google
  • az egyedi, jó szövegű ajánlásból jövő link többet ér

KONTRA
  • lényegesen több munka van vele
  • egy-egy jó ajánlásunktól nem lesz jobb egy katalógus
  • a gyengébb ajánlásból jövő link is majdnem ugyanannyit ér
  • három gyors ajánlás többet érhet mint egy jó, és hamarabb megvan

Megjegyzések (0)

Megjegyzés küldése

Népszerűek