Kulcsszósűrűség vagy kulcsszóritkaság

Bejegyezte: Horváth Gyula 2011. augusztus 21.






Történetünk kezdetén, a Google előtti időkben, nem volt kérdés mi a jó kulcsszószűrűség. A lehető legnagyobb! Ezért aztán az oldal aljára bezsúfolt ezer kulcsszó megszokott dolog volt. A Google viszont főleg a linkeket figyeli, tehát már nem is kell kulcsszó az oldalra egy se? Bizony nem. Gondoljunk csak a leghíresebb kulcsszóbombázásra, Bush elnök oldala jött fel első találatként a miserable failure keresésre, pedig a szánalmas hiba kifejezés aligha szerepelt az elnök életrajzában. Ez bizony a linkek miatt volt. Extrém esetben az oldalunk olyan kulcsszavakra is előkelő helyen jöhet a találati listán, ami csak a linkekben szerepel. De ehhez sok link kell, sokkal több, mint ha a kulcsszó az oldal szövegében is szerepelne.





Normál esetben a Googlenek is kell az oldalon szereplő kulcsszó. Na igen, de mennyi legyen? Erre a kérdésre 1 és 10 százalék között tetszőleges számra találunk választ és tanácsot. Ezeket olvasva sose feledjük a következőket:




  • a Google algoritmus folyamatosan változik, okosodik

  • a legtöbb tipp és aranyszabály az angol nyelvre vonatkozik 

  • magyarul a kulcsszó ragozott alakjai is előfordulnak a szövegben

  • a Google nem minden szó, minden ragozott formájában ismeri fel magát a kulcsszót

  • a Google a kulcsszóhalmozást bünteti, inkább legyen kevesebb kulcsszó, mint büntetés





A pár évvel ezelőtti számolgatás ma már nem divat, nincs rá szükség. Írjunk elegendő mennyiségű, jól olvasható szöveget. Normális fogalmazás esetén úgyse tudjuk elkerülni a kulcsszavak használatát, hiszen róluk szól a szöveg. És ne számoljunk, olvasmányos, jó szövegben pont elég kulcsszó lesz. Arra viszont figyeljünk, hogy a kulcsszavak szerepeljenek az oldal címében, az alcímekben és a kiemelésekben.


De a szinonimákról még nem beszéltünk. Nem is kell, ők is lesznek maguktól a szövegben, de rájuk azért figyeljünk kicsit, amelyik fontos, az azért legyen benne a szövegben mindenképp. És ne feledjük: a linkekben is lehetnek kulcsszavak, és oda is tehetünk (és tegyünk is!) szinonimákat.




PRO



  • jól fogalmazott szövegben kellő számban lesznek kulcsszavak

  • nem baj, ha kicsit kevesebb van, a linkek majd segítenek

  • a Google egyre okosabb, elég neki egy jó szöveg




KONTRA



  • a kulcsszóhalmozást a Google bünteti

  • a mesterkélt, sok kulcsszavas szöveg rossz az olvasónak


Megjegyzések (0)

Megjegyzés küldése

Népszerűek