Keresőből jönnek, a domén nem számít

Bejegyezte: Horváth Gyula 2011. június 18.

futómadarak a sivatagban, festmény

Kicsit a kulcsszavas domén babona folytatása, de önálló tévhitnek is kiváló. A kulcsszavas domén pártiak azért mondják hogy nem számít a domén, mert az erőltetett, ragozott, toldalékozott szó megjegyezhetetlen. Erre az ellenérv, hogy nem számít, úgyis a keresőből jönnek a látogatók. Másrészt a szolgáltatás vagy cég oldalának indításakor szokott felvetődni, hogy induljon el az oldal, mindegy milyen doménon, lehet egy meglevő aldoménja, valami nem használt, ami már megvan. A .hu doménok két hetes várakozási ideje is terelte efelé a türelmetlen weboldal készítőket. Szerencsére ez idéntől valamelyest javult. Aztán ott van a legveszélyesebb, az ingyenes tárhelyek aldoménja. Kezdő vállalkozás szereti ezt választani, semmibe nem kerül, mégis lesz weboldal.

Hát, nem! A domén igenis számít. Nagyon sokat számít. Egy komoly szolgáltatás vagy cég, de még egy szakmai blog is adjon annyit magára, hogy választ egy nevet, egy márkát magának, ami azonosítja őt. A weben pedig az azonosítás a domén, ha komolyan gondoljuk, akkor a nevünk (a szolgáltatás, a cég, a blog) neve legyen azonos a doménnévvel. Még a tld, azaz a domén végződése is fontos, magyar vállalkozásnak a .hu dukál, esetleg .eu vagy .com, de semmiképp valami egzotikus végződés.

Végül még egy gondolat a keresőből jönnekről. Vagy igen, vagy nem. Ha építjük a vállalkozásunkat, de akár csak a személyes blogunkat tesszük ismertebbé, a nevünk egyre több helyen megfordul. Aki keres minket beütheti a nevet a keresőbe és legtöbbször ezt is fogja lenni, de olykor a böngésző címsorába fogja beütni. Máskor meg csak írnak róla, vagy a nevet, vagy a domént említve. Nagyon jó, ha minden út hozzánk vezet, akármilyen formában is kerülünk említésre. Egy márkának ez is a szerepe, ehhez pedig a név és a domén összhangja elengedhetetlen. A keresőből pedig akkor fognak jönni a látogatók, ha oda a nevünket beütve az első találat vagyunk, ezt pedig csak egy saját márkával azonos doménnel tudjuk garantálni. A domének felértékelődése is abból adódott, hogy a Google a domén és az oldal nevének összhangja esetén ad valami plusz védelmet a márkáknak, csak kicsit túlzásba vitte, de erről már volt szó.

PRO
  • nem kell a domén választással vacakolni

KONTRA
  • később nagyon nehezen lehet változtatni
  • ha nem tudjuk márkaként futtatni elvesztünk egy jó marketing lehetőséget
  • zavaró, ha az oldal címe és a doménje nincs összhangban
  • nagy baj, ha a doménünkre keresve (tld nélkül) nem vagyunk az elsők a találati listán

Megjegyzések (3)

  1. Szerintem is számít a domain. Jó ha bent van az a kulcsszó amire éppen fel akarod gyúrni a weboldalt. Sokkal könnyebb így! Sok minden számít, de az egyik legfontosabb a domain név hossza, milyensége és az is, hogy milyen régi.

     
  2. pulykakakas szerint:
  3. Egyetértünk! Majdnem. Én azt mondom inkább a márka neve legyen a domén, a kulcsszavakat majd jól beleírjuk a szövegbe. De az tény, hogy eleinte segít a kulcsszavas domén, lásd az előző babonát.

    Egyébként mit szólsz a madarakhoz, ahogy éppen jönnek a keresőből?

     
  4. HAL9000 szerint:
  5. Kulcsszavas domain rövidtávon előny, hosszútávon hátrány. Egy satelit oldalnak megteszi, de csak ha a robotnak készül. Egyébként ízléstelen.

    Nem zárja ki a sikert, viszont egy bizonyos szinten tartja az összképet.

     

Megjegyzés küldése

Népszerűek